1. Бордюрыг дангаар нь солих ажил гэж байхгүй, зам арчлалт, шинэчлэлтийн цогц ажлын хүрээнд хийдэг.
👉Төрийн худалдан авах ажиллагааны системээс зам барих болон завсар арчлалтын ажлын захиалгад шалгарсан зарим төслүүдийг шүүж үзэхэд уртааш/метр хэмжээгээр зам барих болон засвар, арчлалт хийх цогц ажлын төлөвлөгөө байхаас биш зөвхөн бордюр солих ажил гэж байхгүй байна.
☝Тиймээс зөвхөн бордюр солиод өнгөрсөн бол ажлаа дутуу гүйцэтгэсэн гэж ойлгож болох юм.
2. Давс цацсанаас болж замын хашлагыг эвдэж, эдлэх хугацааг богиносгодог гэх мэдээлэл ТӨӨРӨГДҮҮЛСЭН
📌Зам тээврийн сайдын 2015 оны 03 дугаар сарын 11-ний 60 дугаар тушаалын хавсралтаар баталсан “Гүүрийн үзлэгийн гарын авлага” гэх баримт бичигт бетоны дотоод хүчнээс үүдэж гарах эвдрэлийн шалгаануудын нэг нь давсны үйлчлэл гэж үзжээ.
👉Давснаас үүдсэн эвдрэл гэдэг нь бетоны дотор талд нэвчсэн давс арматурыг идэж, зэврэлт үүсгэж, зэвний тэлэлтээр бетонд хагарал гарч, ховхрох зэрэг эвдрэл үүсгэхийг хэлдэг байна.
📌Тодруулбал, зам гүүрийг мөстөхөөс сэргийлж давслаг бодис цацах зэргийн улмаас бетоны гадаргаас хлорт ион нэвчиж, бетон доторх төмөр арматурт хүрснээр арматурын гадаргуу зэвэрч тэлэлт үүснэ. Ингэж төмөр арматур зэвэрч тэлснээр бетонд хагарал үүсдэг гэж тайлбарлажээ.
☝Гэтэл автозамын хашлагыг MNS 842:2006 стандартын дагуу М400 маркийн өндөр чанартай бетон зуурмагаар үйлдвэрлэдэг, ДОТОР НЬ ТӨМӨР АРМАТУР ХИЙДЭГГҮЙ. Тиймээс цас хайлуулах давсны улмаас замын хашлага гэмтэхгүй.
✅Нэмэлт мэдээлэл:
Бетон зуурмагийн чиглэлээр мэргэшсэн эрдэмтдийн хөтлөн явуулдаг Giatec сайтад зам дээрх цас, мөсийг хайлуулахад давс хэрэглэх нь урт хугацаандаа ямар нөлөөтэйг судалсан нийтлэл гаргажээ. Уг нийтлэлд, “Цагаан давс буюу натрийн хлорид нь цас, мөсийг бага температурт хайлуулдаг бөгөөд мөстөхөөс сэргийлдэг. Канад, Аляска гэх мэт хүйтэн цаг агаартай бүс нутагт сүүлийн 70 жилийн турш замын хөдөлгөөний аюулгүй байдлыг хангахын тулд энэхүү аргыг ашиглаж байгаа аж.
Давс нь цасыг хайлуулж, хуримтлал үүсгэж, бетон руу орох боломжтой давстай усны лагийг үүсгэдэг. Хэрэв энэ шингэн нь бетонд орж, дахин хөлдвөл бетоныг задалж, хагарал үүсгэдэг. Цаашилбал, давс дахь хлорид нь идэмхий юм. Энэ хлорид нь сүвэрхэг бетоныг нэвтлэн хийц доторх төмөр арматурт хүрч, зэврүүлж, УРТ ХУГАЦААНЫ эвдрэлд хүргэдэг. Натрийн хлоридын бетоны замд үзүүлэх нөлөө нь зөвхөн замын эвдрэлээр зогсохгүй. Үүссэн давстай лаг нь ихэвчлэн хөрс, гүний устай холилдож, орчныг бохирдуулдаг байна” гэжээ. Мөн 2014 онд хийсэн “Бетон замын мөсийг давсаар хайлуулах нь” судалгааг хавсаргалаа.